Ważne telefony
- 12 sierpień 2015
116111 | Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży |
999 | Pogotowie ratunkowe |
112 | Telefon alarmowy |
998 | Straż pożarna |
997 | Komenda policji |
116111 | Europejski telefon zaufania |
988 | Młodzieżowy telefon zaufania |
022 696 55 50 | Rzecznik Praw Dziecka |
0801 199 990 | Telefon dla osób z problemem narkotykowym |
0800 120 002 | "Niebieska linia" dla ofiar przemocy w rodzinie |
022 622 50 01 | Krajowe centrum do spraw AIDS, telefon zaufania |
Pamiętaj, żeby zawsze w sytuacji zagrożenia w Internecie szukać pomocy w Helpline.org.pl lub 116111
lub u rodziców, nauczyciela, pedagoga szkolnego albo innej zaufanej osoby dorosłej,
lub zadzwoń pod bezpłatny numer0 800 100 100.
Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie
Niebieska Linia 0 - 801 - 120 - 002
Telefon jest jednym z podstawowych elementów działalności Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Niebieska Linia. Działa od 3 lipca 1995 roku.
Linie są bezpłatne dla wszystkich telefonów stacjonarnych i komórkowych.
Oferta telefonu Niebieska Linia skierowana jest do:
- osób doznających przemocy w rodzinie,
- osób stosujących przemoc wobec bliskich,
- świadków przemocy domowej.
Do zadań telefonu Niebieska Linia należy:
- udzielania wsparcia psychologicznego osobom dzwoniącym,
- poradnictwo psychologiczne i prawne z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
- edukacja w zakresie zjawiska przemocy i alkoholizmu,
- motywowanie do podejmowania działań mających na celu przerwanie przemocy w rodzinie,
- kierowanie do lokalnych placówek dla osób mających kontakt z przemocą domową,
- interwencje w odpowiednich instytucjach.
Inne zadania telefonu Niebieska Linia to:
- prowadzenie i stała weryfikacja bazy danych o instytucjach i formach pomocy na terenie całego kraju dla osób mających kontakt z przemocą domową,
- wydawanie ogólnopolskiego informatora o placówkach udzielających pomocy dla osób dotkniętych przemocą,
- zbieranie, opracowywanie i udostępnianie danych statystycznych z rozmów telefonicznych,
- wypracowanie standardów udzielania pomocy przez telefon osobom uwikłanym w przemoc.
Osoby dyżurujące przy telefonie Niebieska Linia posiadają wykształcenie wyższe zazwyczaj psychologiczne lub pedagogiczne. Ponadto każda osoba dodatkowo przechodzi szkolenie z zakresu podstawowych przepisów w zakresie prawa karnego, cywilnego i rodzinnego oraz zapoznaje się ze specyfiką pracy przez telefon z osobami uwikłanymi w przemoc. Zdobywa również wiedzę na temat różnych form pomocy ofiarom przemocy udzielanych przez placówki na terenie całego kraju.
Od 1995 roku każda rozmowa prowadzona przez Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie jest rejestrowana według specjalnie opracowanego formularza. W styczniu 1999 roku została uruchomiona komputerowa baza danych. Pozwala ona w sposób uporządkowany i systematyczny gromadzić dane o skali zjawiska przemocy domowej. Zawiera również szczegółowe i aktualne informacje o ludziach i instytucjach pomagających ofiarom przemocy domowej.
źródło: http://www.niebieskalinia.pl